maartjeinconnecticut.reismee.nl

Update #2

Met trillende vingers zit ik dit achter mijn bureau op mijn kamer op campus te typen. Niet omdat ik het allemaal zo spannend vind, ik heb het heel erg naar m’n zin, maar omdat de temperaturen nu, hoe zal ik dit zeggen, niet bepaald tropisch warm zijn. Eenmaal aangekomen vanuit Amsterdam naar Boston bleek het al gauw andere koek dan dat ik gewend was. Met een gevoelstemperatuur van -16 graden kwam een brain freeze onderweg naar het hotel dan ook niet helemaal onverwachts. Samen met Marijke, een klasgenootje met wie ik samen deze Minor doe, ben ik vanuit Amsterdam naar Boston gevlogen, vanuit Boston met de bus richting Hartford afgereisd en vanuit Hartford hebben we de Ubernaar de University of Saint Joseph gepakt (Am I American yet?). Gelukkig hebben we daardoor eerst even de tijd gehad om bij te komen van de indrukken en temperaturen voordat het echte werk ging beginnen.

Na een ware beproeving (met twee koffers en een veel te zware rugzak de halve wereld af moeten zuilen, kan ik je vertellen, is geen pretje) waren wij eindelijk aangekomen bij onze kamers in Madonna Hall op USJ. Zoals Madonna Madonna ja. I like to think dat ze dit hebben geïnspireerd op de zangeres, maar ben bang dat het toch echt om het Bijbelse figuur gaat. Deze hall staat pal naast de cafetaria, je kan je dus vervelendere locaties voorstellen dan dat je je bed uit kan rollen, een koprol doet en je al bij de plek bent waar elke ochtend het ontbijt vers voor je neus wordt gezet.

De vakken zijn inmiddels gekozen. Deze hebben absoluut niets met elkaar te maken maar zijn als individuele onderwerpen superinteressant. Op maandag volg ik World Geography, op dinsdagen Introduction to Social Work en Cardio-Fitness PhED (ja, dat is echt een vak), op woensdag volg ik American Government en de donderdagen bestaan uit Oral Communication en de tweede les van Social Work. Al met al vakken die ik de komende 5 maanden wel zie zitten.

Het hele kamergenootjefenomeen was voor mij een nieuw iets toen ik hier kwam en dus even afwachten hoe dat zou gaan zijn. Gelukkig heeft dat heel goed uitgepakt. Zij en haar vriendinnen zijn heel verwelkomend geweest en hebben me meegenomen naar lokale winkelcentra, hebben de campus laten zien en uitgelegd en zijn altijd in voor gezelligheid en bieden hulp waar nodig.

Kortom, ik zit hier heel erg op mijn plek en zal het de komende 5 maanden prima gaan volhouden.

Maartje

Ps Favoriete quote van deze week: “People and especially teenagers don’t watch the news here unless they show cat videos. Otherwise people will just think it is boring. I mean, news is just facts, and no one wants to watch 45 minutes of just facts.”

En daar, dames en heren, begint het probleem van Amerika. Men kijkt het nieuws niet want het zijn maar ‘feiten’ en dat is saai. Zo hadden mijn klasgenoten nog nooit van de Brexit gehoord. Eenmaal uitgelegd wat de Brexit dan precies inhoudt, kreeg ik de vraag wat de Europese Unie dan precies was. Zucht. Misschien dat dat mijn missie wordt deze stage; de gemiddelde Amerikaan laten realiseren dat er wel degelijk een wereld buiten Amerika gaande is. To be continued….

Pps Ik moet even werken aan de hoeveelheid foto's die ik neem. Voor nu heb ik er drie. It's work in progress. I promise.



Reacties

Reacties

Cathalijne

Hey Nichtje,
Super leuk om je zo te volgen..
En natuurlijk " reis ik met je mee"
Veel plezier en studie genot ?
Liefs Cathalijne

Jack

Leg je je klasgenoten dan ook uit dat Nederland niet de hoofdstad van de provincie Denemarken is in Duitsland?

Mieke van Rens

Hoi Maartje, leuk dit uitgebreid bericht. Zo hou je ons goed op de hoogte.
Breng de Amerikanen maar een stukje Europees bewustzijn bij en leg maar goed uit waar Nederland ligt en dat we hier gewoon hotels hebben.
Ik wacht geduldig op je volgende bericht.
Groetjes.Oma ???

Emma

Hee Maartje!
Fantastische blog, ik kijk uit naar je volgende schrijfsels.
Hopelijk raak je niet al te veel hersencellen kwijt met de brainfreezes en Amerikaanse mentaliteit.

Geniet van je tijd daar!
Groetjes,
Je mega jaloerse klasgenootje uit NL

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!